tisdag, maj 01, 2007

Lögner vs Sanningen

Satt och funderade lite i bilen på vägen hem från Hässleholm.. Oavsett vad saker gäller är det bäst att berätta sanningen. Börjar man dra små vita lögner, blir det tillslut ett jidder av lögner och man vet inte vad man har sagt eller till vem om det är många inblandade.. Jag kan ändå inte låta bli att ställa mig frågan om det någon gång är okej att ljuga? En liten vit lögn.. Vad kan det göra för skada? Alla har vi säkert någon gång dragit en vit lögn. Varför man inte har gjort sin läxa är nog en av de vanligaste.. Vart går gränsen för när det är okej och inte? I mitt jobb måste jag ofta dra små lögner. Har du tex med en dement människa att göra, kan det ibland vara det enda som funkar för stunden. Är det en lögn att undanhålla viss information? Eller det kanske är att vara schysst? Jag kan tycka att ibland är det lika illa att inte berätta all information som att ljuga.. Ibland är det bättre att ljuga än att berätta sanningen, för personen skulle inte klara av att veta. Ibland måste man ta smällen och berätta sanningen, även om det är svårt och sårar. Sår läker. Små sår fortare än stora, ytliga fortare än djupa. Kom bara ihåg att börja behandlingen direkt Fastna inte i en spiral av lögner använd ditt förnuft och ditt mod
Låten - When I found You

Inga kommentarer: